Soluții Integrate pentru Proprietarii de Afaceri interesați de Vânzarea Afacerii
Dacă ai muncit din greu să iți crești afacerea și vrei să o vinzi, să îți atragi un partener de afaceri, sau nu știi în ce direcție să te îndrepți din cauza vremurilor grele, noi te putem ajuta cu următoarele:
-
analiza profesionistă a situației existente a afacerii și eliberarea unei opinii independente cu privire la opțiunile reale;
-
stabilirea unui preț pe care îl poți cere pentru afacere;
-
întocmirea propunerii de vânzare integrală sau parțială și pregătirea documentelor necesare;
-
promovarea propunerii de vânzare către potențialii investitori relevanți pentru domeniul și dimensiunea afacerii;
-
asistență în procesul de vânzare și post-tranzacție.
Vino la Bursa Română de Afaceri și explorează procesul de Vânzare a Afacerii tale.
Plata pe etape de lucru.
2
REALIZAREA MATERIALELOR DE PREZENTARE
4
ABORDARE TARGETATĂ INVESTITORI
5
REPREZENTARE ȘI SELECȚIE PARTENERI
6
ASISTENȚĂ LA NEGOCIERI & CLOSING
Cum i-au ajutat serviciile noastre pe alți antreprenori
ETAPA 1: ANALIZA AFACERII ÎN VEDEREA VÂNZĂRII
1.1. ANALIZA situației existente a afacerii (“Radiografia”) și a așteptărilot proprietarului se realizează în cadrul unei Ședințe de Analiză și Consultanță care durează intre 45-120 de minute și se organizează la sediul Bursei Române de Afaceri sau online, de la distanță, prin ZOOM, Teams, Skype, WhatsApp sau VIDEO-call.
Aceasta prima etapa este foarte importanta pentru proprietarul unei afaceri real interesat să isi vandă afacerea sau care este in cautarea unui partener strategic sau financiar.
Inainte de a va lansa in piata cu propunerea de vanzare a afacerii, este indicat sa cunoasteti foarte bine punctele forte dar si cele slabe ale afacerii, sa stabiliti daca momentul ales este cel mai bun, sa va setati o asteptare corecta de pret in raport cu toate considerentele mai inainte enumerate dar si cu asteptarile investitorilor si cu practici din piata si alte aspecte specifice afacerii.
Orice cumparator / investitor serios va analiza afacerea in detaliu inainte de a se implica serios. Plusurile contribuie la pret pe cand minusurile nu numai ca se scad din pret ci in cazul in care sunt descoperite tarziu de cumparator va pot face mult rau, putandu-se ajunge pana la distrugerea afacerii. Un consultant bun va poate ajuta sa va faceti o radiografie a afacerii si sa va luati deciziile cele mai bune la momentul potrivit.
Știm că fiecare antreprenor este cel mai bun cunoscător al afacerii sale. La fel de bine știm că oricare antreprenor simte – în anumite momente cheie ale afacerii sale, nevoia de a se sfătui CONFIDENȚIAL cu cineva în planurile si intențiile sale, și bineințeles de a colabora cu experți pentru punerea în aplicare a soluțiilor.
Ce primești la Ședința de Analiză și Consultanță pentru vânzarea integrală sau parțială a afacerii:
- afli modalitatea potrivită de evaluare a prețului pentru afacerea ta;
- obții o indicație a prețului pe care îl poți solicita pentru afacerea ta. Teama de a cere prea puțin pentru afacere sau a cere un preț mai mare pentru a avea de unde să negociezi te poate duce la solicitarea unui preț neatractiv pentru investitori și respectiv la pierderea timpului și la acumularea de frustrări.
- afli pașii potriviți situației afacerii tale, pe care trebuie să îi urmezi în procesul de vânzare și durata estimativă a acestui demers (lucrurile diferă în funcție de dimensiunea, specificul afacerii, trendul crescător sau descrescător al afacerii, al momentului afel pentru vanzare, al situatiei pieței etc);
- iți spunem dacă afacerea este sau nu este pregătită de vânzare si evaluam elementele care contribuie real la valoarea afacerii și care pot fi susținute cu argumente și dovezi clare în fața unui investitor – cumpărător calificat.
- iți recomandăm ce trebuie să faci în fiecare etapă a procesului de vânzare (ce materiale trebuie sa pregatești, ce informații trebuie să furnizezi in functie de momentul discuțiilor cu potențialii interesați, cum te asiguri deconfidențialitatea intenției tale de vânzare etc);
- obții o analiză „la rece” a afacerii, pentru ca tu să știi exact ce adaugă valoare propunerii de vânzare, și ce ar putea să reprezinte o problemă la vânzare din perspectiva cumpărătorului – investitorului;
- afli care sunt tipurile de cumpărători – investitori potențiali potriviți situației tale, și modul în care aceștia abordează cumpararea unei afaceri sau realizare a unei investiții;
- iți prezentăm canalele și modalitățile prin care poți ajunge la aceștia, cum să îi abordezi și cum să răspunzi solicitărilor acestora;
- te sfătuim pentru a evita greșelile care iți pot aduce prejudicii;
- afli tipurile de tranzacții potrivite situației tale, prin care iți poți vinde afacerea (vânzarea parților sociale vs transferul businessului prin vânzarea de active și a fondului de comerț, sau o combinație din acestea în funcție de specificul afacerii și a modului de organizare al acesteia;
- atunci când este cazul, dupa Ședința, primești o oferta personalizată de servicii de asistență din partea noastră în procesul de vânzare a afacerii.
Dupa Sedintele de Analiza si Consultanta, proprietarii afacerilor vor primi prin email in format pfd, si un material explicativ in limba romana, privind “Vanzarea Afacerii”.
Metodologia noastră de lucru este probată în cele peste 150 de Ședințe de Analiză și Consultanță organizate în beneficiul antreprenorilor – proprietarilor și decidenților în companii.
Domeniile de activitate ale principalelor afaceri pe care le-am analizat si consultat au fost: industrie, sănatate, online, IT&C, agricultură, construcții – imobiliare, servicii, educație, energie, producție, textile – confecții, transporturi, turism, HORECA, distribuție, comerț, FMCG
Ai la alegere trei variante de preț pentru Ședința de Analiză si Consultanță, în funcție de durată și de numărul de experți pe care îi dorești din partea noastră.
Alege Ședința de consiliere potrivită situației tale!
ETAPA 2: REALIZAREA MATERIALELOR DE PREZENTARE A AFACERII DE VÂNZARE
2. Realizarea materialelor de prezentare necesare promovării solicitării așa cum rezultă în urma Ședinței de Analiză și Consultanță (Listing sau Teaser după caz) * INCLUSĂ ÎN ȘEDINȚA DE ANALIZĂ ȘI CONSULTANȚĂ
ETAPA 3: LISTAREA ȘI PROMOVAREA PROPUNERII DE VÂNZARE A AFACERII
3. Listarea și Promovarea Listingului în limba română și engleză după caz.
Odată ce pașii anteriori au fost parcurși în mod profesionist, cu sau fără ajutorul Bursei Române de Afaceri, urmează listarea propunerii de vânzare a afacerii în platformă.
Îți poți promova afacerea de vânzare prin platforma Bursei Române de Afaceri și în Social Media pentru o durată de 60 zile cu 150 Lei (75 Lei/lună)
Peste 20.000 de antreprenori, investitori, decidenți în companii, consultanți de afaceri și finanțatori din țară și străinătate sunt selectați și integrați în sistemul nostru de lucru.
Propunerile de calitate, bine formulate și fezabile generează interes garantat în primele 2 luni din partea utilizatorilor noștri care sunt nișați pe business.
Îți oferim și asistența noastră în elaborarea listingului și realizarea unui anunț de impact, pentru doar 149 Lei.
* la tarifele mai sus menționate se adauga TVA
ADAUGĂ ANUNȚ
Listare și promovare BASIC pentru 60 zile cu asistență din partea noastră
299 lei +TVA
După confirmarea plății vei fi contactat pentru a posta anunțul.
Listare și promovare BASIC pentru 60 zile
149 lei +TVA
După confirmarea plății vei fi contactat pentru a posta anunțul.
Dacă preferi să ne trimiți mai întâi anunțul și după aceea să plătești, click aici pentru a merge în pagina de listare.
ETAPA 4: ABORDARE TARGETATĂ INVESTITORI
4. Abordare targetată Investitori
Proprietarii de afaceri care doresc să își sporească sansele de vânzare a afacerii, și sunt pregătiți să lucreze în mod mai organizat pentru a își maximiza prețul si sanșele de vânzare (depășind sfera postării și promovării unui listing), pot contracta de la Bursa Romana de Afaceri si serviciul de Abordare targetată a Investitorilor. Lista acestora va fi agreeată de comun acord în prealabil.
ETAPA 5: REPREZENTARE SI SELECȚIE PARTENERI
5. Reprezentare și selectare (calificare) Parteneri
Preluarea cererilor de informații suplimentare și “calificarea” / trierea potențialilor parteneri real interesați de cei care doar întreabă din curiozitate sau ca să se informeze cum merge piața, precum și reprezentarea până în etapa în care se confirmă că interesul vine de la un cumpărător adevărat + semnarea NDA-ului, sunt activități pe care antreprenorii le pot face singuri (cu riscurile legate de confidențialitate și constrângerile de timp) sau prin brokerii de afaceri ai Bursei Române de Afaceri.
ETAPA 6: ASISTENȚĂ LA NEGOCIERI
6. Asistență permanentă
Prezența unui Broker de Afaceri RBE Connect la discuțiile cu potențialii cumpărători – investitori interesați și respectiv acordarea de către RBE Connect de Servicii de Consultanță vânzări afaceri – pentru realizarea tranzacției după caz, pentru un tarif de 100 Euro/ora. La afacerile mici se limitează suma la 200 Euro.
Te sfătuim ce este normal și ce nu este normal să accepți la negocieri
Majoritatea antreprenorilor care doresc vânzarea afacerii sau atragerea unui investitor – partener in business, întâmpină următoarele probleme:
1. Nu știu cum să stabilească prețul corect pe care il pot cere pentru afacerea lor;
2. Doresc sa păstreze confidențială intenția de vânzare, pentru a se proteja față de angajați, clienți și alți parteneri de afaceri strategici;
3. Au nevoie de sprijin in analiza „la rece” a afacerii, pentru a ști ce adaugă valoare afacerii și ce ar putea să reprezinte o problema la vânzare din perspectiva cumparatorului – investitorului;
4. Nu au timpul necesar elaborării profesioniste a materialelor de prezentare, care să asigure confidențialitatea propunerii și sa furnizeze totuși suficiente informații pentru ca propunerea să fie atractivă. Din considerente lesne de inteles, acestea nu pot fi pregătite și promovate de angajați;
5. Nu știu cum e mai bine să facă promovarea către potențialii cumpărători – investitori a teaserului conținand propunerea de vânzare;
6. Comunicarea cu potențialii interesați care solicită detalii suplimentare, și selectarea celor care au real interes și potența necesară – față de cei care doar întreabă (și care pot fi angajații sau concurenții), sunt de asemenea alte cateva provocări;
7. Nu au cu cine să se sfătuiască în timpul discuțiilor cu investitorii interesați (nu știu ce e normal de acceptat și ce nu e / de multe ori prima oferta poate fi cea mai bună, putând fi și ultima, alteori pregătirea afacerii pentru vanzare putand aduce beneficii importante în preț);
8. Luarea unor decizii importante in perioada negocierilor privind atragerea investitorului sau vânzarea cât și ulterior în perioada de transfer al afacerii;